24 maja 2015

Poetycznie - Matce

od naszych pól wciąż dalszy
wpatrzony do bólu źrenicą pamięci
wędruję w sen

jak mam spotkać ciebie zatroskaną
wyśnić traw melodię płynącą rankiem
rozkosz balsamiczną

u źródeł ścieżek kusego dzieciństwa
gdzie czarny chleb wciąż smakuje
dźwiękiem żniw

gdzie chłód pachnący maciejką
zmierzchanie zaprasza do izby rozgadanej
wczoraj znów jest dziś
i ranek też wstaje znowu uśmiechnięty
w ustach matki siedzącej
na przyzbie starej fotografii
Jan Gawrecki - Matce źródło: internet


Z rodzinnego albumu...


... Tego dnia
czuję się znów dzieckiem,
jak dawniej
wtedy, kiedy rysowałam laurkę dla Ciebie
i zbierałam po drodze kwiatki,
by po przyjściu do domu,
ofiarować je Tobie.
Tego dnia
blask odzyskują wspomnienia
z nutką melancholii,
a w nich Ty,
droga Mamo,
troskliwa, czuła, kochana
i taka jeszcze młoda
jakby te czasy,
wróciły, od nowa ...

SennaK - Do Mamy (fragment) źródło: internet


Wybaczcie ten wpis, taki prywatny i uczuciowy. Ten dzień jest dla mnie bardzo ważny. A od kiedy sama jestem mamą - stał się wyjątkowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w moim małym świecie. Jednakże wszystkie obraźliwe, niecenzuralne wypowiedzi oraz spam, będą usuwane.